Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer)

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα μελέτη περιλαμβάνει το επαγγελματικό περίγραμμα και το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για το επάγγελμα του/της «Ειδικού Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-learning Developer)».
Ο/Η Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-learning Developer) ασχολείται με την υποστήριξη περιβαλλόντων μαθημάτων σε ηλεκτρονική μορφή, την υποστήριξη και τη διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ηλεκτρονική μορφή και τη διαχείριση και υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευομένων σε συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης. Επιπρόσθετα, συμμετέχει σε ομάδες σχεδιασμού υποστηρίζοντας περιβάλλοντα μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης, μέσω λογισμικών διαχείρισης μαθημάτων και χρησιμοποιώντας διατιθέμενα εργαλεία συγγραφής και τεχνολογίες ηλεκτρονικής μάθησης. Τέλος, βοηθά στην ανάπτυξη νέων τύπων παρουσιάσεων και δραστηριοτήτων περιεχομένων ηλεκτρονικής μάθησης. Οι ως άνω υπηρεσίες προσφέρονται από τον/την Ειδικό Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-learning Developer) είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας αναλαμβάνοντας έργα είτε ως εργαζόμενος μιας επιχείρησης ή οργανισμού εκπαίδευσης με καθήκοντα σχετικά με την υποστήριξη ανάπτυξης συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης.
Η ηλεκτρονική μάθηση, ως μεθοδολογία και εκπαιδευτική πρακτική έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, η οποία τροφοδοτείται, τόσο από την αυξανόμενη διαθεσιμότητα και υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, όσο και από την εμπειρία της πανδημίας της νόσου COVID – 19, που ανάγκασε πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα, εκπαιδευτικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις να στραφούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πολλαπλές εκπαιδευτικές δράσεις, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης πραγματοποιούνται πλέον εξ αποστάσεως, συνδυάζοντας τη δια ζώσης με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση οποιασδήποτε μορφής (σύγχρονες τηλεδιασκέψεις, ολοκληρωμένα περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης κ.ά.), ενώ με πρόσφατη νομοθεσία εισήχθη και στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Από την άλλη μεριά, η ψηφιακή έκρηξη της τελευταίας διετίας στα εκπαιδευτικά πράγματα συντηρεί και την ανοδική πορεία του κλάδου της πληροφορικής, με το «απόθεμά» του σε ανθρώπινο δυναμικό να εμπλουτίζεται διαρκώς. Συνεπώς, οι προοπτικές απασχόλησης στο εν λόγω επάγγελμα είναι ευοίωνες
Στο πλαίσιο αυτό, το παρόν επαγγελματικό περίγραμμα οριοθετεί τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για την άσκηση ενός νέου επαγγέλματος με προοπτικές και αναλύει τις κεντρικές επαγγελματικές του λειτουργίες, ώστε να είναι σαφώς προσδιορισμένες οι επιμέρους και οι παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και οι διαδρομές απόκτησης των απαιτούμενων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
ABSTRACT
The present study concerns the occupational profile and the framework of educational standards of vocational training curricula of the “E-Learning Developer” profession.
An E-Learning Developer is responsible for the support of electronic courses, the support and management of educational content in electronic format, as well as the management and support of the educational process and learners in e-learning systems. In addition, an “E-learning Developer” works in teams to design and develop e-learning content and courses, and he/she employs course management software, various authoring tools, and e-learning technologies. Lastly, he/she contributes to the development of new content and activity presentation formats for e-learning environments. The aforementioned services can be provided as a projectbased freelancer or as an employee of a business or educational institution with responsibilities related to supporting the development of e-learning systems.
E-learning, as a methodology and educational practice, has seen significant growth in recent years, fueled both by the increasing availability and adoption of digital technologies and as a consequence of the COVID19 pandemic, which forced many educational institutions, organizations and businesses to turn to distance education. Multiple educational actions, in the context of lifelong learning, are now carried out remotely, combining in face with distance education of any form (synchronous online sessions, integrated e-learning environments, etc.), while with recent legislation distance learning was also introduced into the formal education system, providing the possibility to implement undergraduate and postgraduate programs online. On the other hand, the digital explosion of the past two years in educational matters also sustains the upward trajectory of the IT industry, as its “stock” of human resources is continually augmented. Therefore, the employment prospects in this profession are promising.
In this context, this professional outline delineates the knowledge, skills and abilities required for the practice of a new profession with perspectives and analyzes its central professional functions, so that its individual and provided services, as well as the routes, are clearly defined acquiring the required knowledge, skills and abilities.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η παρούσα μελέτη περιλαμβάνει το επαγγελματικό περίγραμμα και το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για το επάγγελμα του/της Ειδικού Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer).
Το επαγγελματικό περίγραμμα συνιστά μια κωδικοποιημένη αποτύπωση του περιεχομένου του επαγγέλματος, καθώς και των απαιτούμενων για την άσκησή του προσόντων, όπως ορίζονται στην υπ’ αριθμ. 110988 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 566/8.5.06) με περιεχόμενο «Πιστοποίηση Επαγγελματικών Περιγραμμάτων». Αντίστοιχα, το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αξιοποιεί στο ακέραιο την «πρώτη ύλη» του επαγγελματικού περιγράμματος και διατυπώνει τις ελάχιστες βασικές προδιαγραφές που προηγούνται του κάθε εκπαιδευτικού σχεδιασμού, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα θεσμικά του χαρακτηριστικά.
Η δομή, το περιεχόμενο και ο τρόπος παρουσίασης της μελέτης δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησής της από πολλαπλές ομάδες απεύθυνσης, εξυπηρετώντας διαφορετικούς κάθε φορά σκοπούς.
Ειδικότερα, μπορεί να αξιοποιηθεί από:
− εργαζόμενους ή ανέργους, ως εργαλείο πληροφόρησης για το επάγγελμα ή περιγραφής και τεκμηρίωσης των γνώσεων/δεξιοτήτων/ικανοτήτων τους,
− υπηρεσίες απασχόλησης και συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, κατά την παροχή των υπηρεσιών τους,
− φορείς εκπαίδευσης/κατάρτισης, για να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους,
− επιχειρήσεις, για να περιγράψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις δεξιότητες και τα προσόντα των εργαζομένων στις σχετικές θέσεις εργασίας.
Η μελέτη ακολουθεί ένα δομημένο πρότυπο με συγκεκριμένες μεθοδολογικές προδιαγραφές που ορίζονται στις Προδιαγραφές Εκσυγχρονισμένης Μεθοδολογίας, Προτύπων και Εργαλείων Εκπόνησης Επαγγελματικών Περιγραμμάτων και Πλαισίων Προδιαγραφών Προγραμμάτων2, οι οποίες εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. ΓΔ/12832/15-04-21 Απόφαση της υπ’ αριθμ. 443ης/14-04-21 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Συγκεκριμένα, η μελέτη εμπεριέχει: i) την εισαγωγή, ii) τη σύνοψη του επαγγελματικού περιγράμματος, iii) την ανάλυση του επαγγελματικού περιγράμματος, iv) τη βιβλιογραφία και v) το Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προδιαγραφών Προγραμμάτων.
i) Η εισαγωγή προσδιορίζει αδρά το περιεχόμενο της μελέτης και τον τρόπο αξιοποίησής της.
ii) Η σύνοψη του επαγγελματικού περιγράμματος παρουσιάζει περιληπτικά τις βασικές πληροφορίες της ανάλυσης του επαγγέλματος.
iii) Η ανάλυση του επαγγελματικού περιγράμματος περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
• Ενότητα Α: Τίτλος και ορισμός του επαγγέλματος / ειδικότητας.
• Ενότητα Β: Ανάλυση του επαγγέλματος / ειδικότητας – «προδιαγραφές».
• Ενότητα Γ: Απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για την άσκηση του επαγγέλματος / ειδικότητας.
• Ενότητα Δ: Προτεινόμενες διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων προσόντων.
• Ενότητα Ε: Ενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των απαιτούμενων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Στην Ενότητα Α καταγράφονται οι γενικότερες συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος, οι τεχνολογικές και άλλες αλλαγές που το επηρεάζουν, οι προοπτικές του επαγγέλματος στην αγορά εργασίας και των κλάδων δραστηριότητας στους οποίους ασκείται, καθώς και οι ρυθμίσεις που ισχύουν σχετικά με την άσκησή του.
Στην Ενότητα Β αποτυπώνεται το περιεχόμενο του επαγγέλματος. Αναλύεται σε Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες (ΚΕΛ1 έως ΚΕΛν), κάθε ΚΕΛ αναλύεται σε Επιμέρους Επαγγελματικές Λειτουργίες (ΕΕΛ) και κάθε ΕΕΛ σε Επαγγελματικές Εργασίες (ΕΕ). Για κάθε ΕΕΛ προσδιορίζονται τα Κριτήρια Επαγγελματικής Ανταπόκρισης (ΚΕΑ) και το Εύρος Εφαρμογής (ΕυΕ) της.
Στην Ενότητα Γ αναλύονται οι απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική εκτέλεση κάθε ΕΕΛ.
Στην Ενότητα Δ καταγράφονται οι διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων προσόντων. Στην Ενότητα Ε αποτυπώνονται οι ενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων.
iv) Στη βιβλιογραφία παρατίθενται βιβλία, άρθρα κ.λπ. πάνω στα οποία στηρίζεται η συγγραφή των ενοτήτων του επαγγελματικού περιγράμματος ενώ, παράλληλα, συνιστούν προτάσεις για περαιτέρω μελέτη και εμβάθυνση στο αντικείμενο ή στο επάγγελμα.
Για την ανάπτυξη της παρούσας μελέτης συστάθηκε ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν ο κ. Φώτης Λαζαρίνης (συγγραφέας), η κα Αικατερίνη Μακροπούλου (εμπειρογνώμονας-εκπρόσωπος αντιπροσωπευτικής οργάνωσης εργαζομένων, εν προκειμένω της ΓΣΕΕ), ο κος Χριστόφορος Καραχρήστος (εμπειρογνώμονας-εκπρόσωπος αντιπροσωπευτικής εργοδοτικής οργάνωσης, εν προκειμένω της ΓΣΕΒΕΕ), οι κύριοι Δημήτριος Κυριακός και Κυριάκος Μαμούκαρης (εμπειρογνώμονες επαγγέλματος), και η κα Γεωργία Μιχαλοπούλου (σύμβουλος επαγγελματικού περιγράμματος).
Η τελική σύνθεση του Επαγγελματικού Περιγράμματος πραγματοποιήθηκε από τον συγγραφέα, με την υποστήριξη των επιστημονικών στελεχών του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ κ.κ. Γεωργίας Μιχαλοπούλου και Κωνσταντίνας Λουλούδη, υπό την επιστημονική εποπτεία του Εκτελεστικού Διευθυντή του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ κου Παρασκευά Λιντζέρη.
ΣΥΝΟΨΗ
Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer)3
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Ο Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer) ασχολείται με την υποστήριξη περιβαλλόντων μαθημάτων σε ηλεκτρονική μορφή, την υποστήριξη και τη διαχείριση έτοιμου εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ηλεκτρονική μορφή και τη διαχείριση και υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευομένων σε συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης (Martin, Kumar, & Ritzhaupt, 2022; Spanaka & Kameas, 2015; Khan, & Joshi, 2006). Συμμετέχει σε ομάδες σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού φορέα, υποστηρίζοντας περιβάλλοντα μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης, μέσω λογισμικών διαχείρισης μαθημάτων και χρησιμοποιώντας διατιθέμενα εργαλεία συγγραφής και τεχνολογίες ηλεκτρονικής μάθησης (Sun et al., 2018). Επίσης, υποστηρίζει τη διαδικασία της διαδικτυακής εκπαίδευσης και τους χρήστες (Banciu & Fodorean, 2022; Spanaka, Shepherd, & Kameas, 2015) και διαμορφώνει την οργάνωση και παρουσίαση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύει το ενδιαφέρον των εκπαιδευομένων. Μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας αναλαμβάνοντας έργα είτε ως εργαζόμενος μιας επιχείρησης ή οργανισμού εκπαίδευσης με καθήκοντα σχετικά με την υποστήριξη ανάπτυξης συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης.
Ειδικότερα, στα καθήκοντά του περιλαμβάνονται ενδεικτικά τα κάτωθι:
− Συμμετοχή σε ομάδες σχεδίασης και ανάπτυξης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης
− Διαχείριση και παραμετροποίηση περιβαλλόντων ηλεκτρονικής μάθησης
Ανάθεση ρόλων, διαχείριση και υποστήριξη χρηστών
− Εποπτεία και υποστήριξη της διαδικασίας εκπαίδευσης
− Δημιουργία δομής και μορφής ηλεκτρονικών μαθημάτων
− Επεξεργασία εκπαιδευτικού υλικού στα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης
− Επεξεργασία της δομής των μαθημάτων και ενσωμάτωση εκπαιδευτικού υλικού
− Ανάπτυξη νέων τύπων παρουσιάσεων και δραστηριοτήτων περιεχομένων ηλεκτρονικής μάθησης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
− Επιχειρήσεις, Οργανισμοί, Υπουργεία και λοιποί φορείς και οργανώσεις που παρέχουν ηλεκτρονική μάθηση
− Επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ή υποστηρίζουν εκπαιδευτικές δράσεις από απόσταση
− Δημόσιοι και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί φορείς
− Επιχειρήσεις που προωθούν/πωλούν εφαρμογές και λοιπά προϊόντα εκπαιδευτικής τεχνολογίας
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Δεν απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, ούτε υπάρχουν άλλες προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος.
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣΕ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Το επάγγελμα δεν είναι θεσμοθετημένο, συνεπώς δεν υπάρχουν υφιστάμενες διαδρομές.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer) |
1η Διαδρομή | Δίπλωμα μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής κατάρτισης, Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) ή Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ή ισότιμο, επιπέδου 5 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) στις ειδικότητες «Τεχνικός Λογισμικού Η/Υ» ή «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web Designer-Developer/Video Games)» του Ν.4186/2013 ή στις ειδικότητες «Τεχνικός Διαχείρισης Συστημάτων & Παροχής Υπηρεσιών Intranet-Internet» ή «Τεχνικός Τεχνολογίας Internet» ή «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής με Πολυμέσα (Multimedia)» ή «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής» του Ν.2009/1992 ή άλλες συναφείς ειδικότητες και σχετική επαγγελματική εμπειρία ενός (1) έτους και Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση στο σύνολο των γνώσεων που αντιστοιχούν στις τρεις Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες του επαγγέλματος (ΚΕΛ 1, ΚΕΛ 2, ΚΕΛ 3). |
2η Διαδρομή | Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ, επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, (ΕΠΠ) στην ειδικότητα «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής» ή σε άλλες συναφείς ειδικότητες κ κααιι σχετική επαγγελματική εμπειρία ενός (1) έτους κ κααιι Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση στο σύνολο των γνώσεων που αντιστοιχούν στις τρεις Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες του επαγγέλματος (ΚΕΛ 1, ΚΕΛ 2, ΚΕΛ 3). |
3η Διαδρομή | Πτυχίο δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης των ΕΠΑΛ ή ισότιμο επιπέδου 4 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) στην ειδικότητα «Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής» ή άλλες συναφείς ειδικότητες και σχετική επαγγελματική εμπειρία δύο (2) ετών και Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση στο σύνολο των γνώσεων που αντιστοιχούν στις τρεις Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες του επαγγέλματος (ΚΕΛ 1, ΚΕΛ 2, ΚΕΛ 3). |
4η Διαδρομή | Πτυχίο ΕΠΑΣ μαθητείας ή ισότιμο επιπέδου 3 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόοντων (ΕΠΠ), στην ειδικότητα «Τεχνίτης Υποστήριξης Συστημάτων Η/Υ» ή άλλες συναφείς ειδικότητες και σχετική επαγγελματική εμπειρία τριών (3) ετών και Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση στο σύνολο των γνώσεων που αντιστοιχούν στις τρεις Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες του επαγγέλματος (ΚΕΛ 1, ΚΕΛ 2, ΚΕΛ 3). |
ΕΠΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
− Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) https://gsee.gr/
− Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) www.gsevee.gr
− Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ) https://oiye.gr/
− Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ – http://www.epy.gr)
− Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος (ΕΠΕ – https://www.epe.org.gr)
− Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (HEPIS – https://www.hepis.gr)
− Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Εφαρμογών, Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, (https://psict.gr/)
− Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ – http://www.sepe.gr)
− Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ – http://www.sepve.org)
− Council of European Professional Informatics Societies (CEPIS – http://www.cepis.org)
− European e-Skills Association (EeSA – http://eskillsassociation.eu)
− UNI Europa – European services workers union (http://www.uni-europa.org)
− Computer & Communications Industry Association (CCIA – https://www.ccianet.org)
− European Quality Assurance Network for Informatics Education (EQANIE – https://eqanie.eu/)
− Διεθνές Συμβούλιο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ICDE) (https://www.icde.org)
− Διαχειρίζεται συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Διαχειρίζεται χρήστες σε συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Υποστηρίζει ηλεκτρονικά μαθήματα
− Διαχειρίζεται τις παραμέτρους ηλεκτρονικών μαθήματων
− Διαχειρίζεται ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και ηλεκτρονικά μαθήματα
− Υποστηρίζει τη διαδικασία εκπαίδευσης σε συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης
− Βασικές γνώσεις Πληροφορικής
− Βασικές αρχές λειτουργίας και χρήσης διαδικτυακών εφαρμογών
− Βασικές αρχές λειτουργίας και χρήσης συστήματος διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Ψηφιακά μέσα αποθήκευσης
− Μέθοδοι ανάλυσης και σχεδίασης ηλεκτρονικών μαθημάτων
− Πρότυπα ανάπτυξης εκπαιδευτικών υλικών
− Πρότυπα προσβασιμότητας εκπαιδευτικών υλικών
− Γνώσεις γλώσσας σήμανσης υπερκειμένου HTML
− Στοιχεία μεθοδολογίας και τεχνικών εκπαίδευσης
− Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων
− Αγγλική ορολογία Πληροφορικής
− Διαχείριση παραμέτρων συστημάτων διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Εφαρμογή μεθόδων ανάλυσης και σχεδίασης ηλεκτρονικής μάθησης
− Εφαρμογή προτύπων επιχειρησιακής επικοινωνίας
− Υποστήριξη χρηστών σε συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Χρήση αρθρωμάτων σε συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης
− Δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης
− Εφαρμογή Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ο «Ειδικός Υποστήριξης Συστημάτων και Περιεχομένου Ηλεκτρονικής Μάθησης (E-Learning Developer)» είναι ένα σύνθετο επάγγελμα στο οποίο ο επαγγελματίας χρησιμοποιεί και παραμετροποιεί διαδικτυακά εργαλεία πληροφορικής για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Εκτελεί τεχνικές εργασίες διαχείρισης και υποστήριξης χρηστών και υποστηρίζει την ενσωμάτωση και διαχείριση εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ηλεκτρονικά μαθήματα με την ανάπτυξη νέων τύπων οργάνωσης και παρουσίασης του διδακτικού υλικού και των δραστηριοτήτων. Είναι λοιπόν συνυφασμένο με την εξέλιξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική πρακτική και του προγραμματισμού εφαρμογών πληροφορικής και απαιτεί συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση.