Ανθοπώλης

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα μελέτη περιλαμβάνει το επαγγελματικό περίγραμμα και το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων
επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για το επάγγελμα του/της «Ανθοπώλη».
Ο/η Ανθοπώλης διαχειρίζεται και εμπορεύεται ανθοκομικά προϊόντα και συναφή εξοπλισμό και παρέχει περιρρέουσες αντίστοιχες υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, με βασικό αντικείμενο την πώληση ανθέων και φυτών το πεδίο δράσης του επαγγέλματος αναπτύσσεται σε δύο άξονες: ο πρώτος άξονας αφορά στη διαχείριση των προϊόντων και του εξοπλισμού του ανθοπωλείου και ο δεύτερος άξονας αφορά στις εργασίες εμπορίας και διοίκησης της επιχείρησης.
Το επάγγελμα του Ανθοπώλη έχει χαμηλά εμπόδια εισόδου, χωρίς προϋποθέσεις για την άσκησή του, με την πλειοψηφία των ανθοπωλών να είναι αυτοαπασχολούμενοι και να δραστηριοποιούνται υπό τη μορφή της ατομικής ιδιοκτησίας. Σε κάθε περίπτωση αξίζει να επισημανθεί ότι τα προσόντα ενός ανθοπώλη παρέχονται από ένα ικανοποιητικό εύρος εκπαιδευτικών διαδρομών, που ξεκινούν από συναφείς με το επάγγελμα ειδικότητες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) και ΕΠΑΛ-Τάξη Μαθητείας.
ABSTRACT
This research delves into the occupational profile and educational framework of vocational training programs specific to the profession of “Florist”.
Florists are involved in the management and trade of floriculture products and related services, particularly focusing on the sale of flowers and plants, which are the main components of their profession’s scope. The profession’s activities revolve around two key areas: managing the products and equipment within the flower shop and managing the marketing and administrative aspects of the business.
The profession of florist has low barriers to entry, with no set prerequisites, and the majority of florists are self-employed and run their businesses.
It is worth mentioning that florists can acquire the necessary qualifications through a diverse range of educational paths, such as specializations obtained from SAEK (formerly IEK) and EPAL-Apprenticeship Class.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ηπαρούσα μελέτη περιλαμβάνει το επαγγελματικό περίγραμμα και το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για το επάγγελμα του/της «Ανθοπώλη».
Το επαγγελματικό περίγραμμα συνιστά μια κωδικοποιημένη αποτύπωση του περιεχομένου του επαγγέλματος, καθώς και των απαιτούμενων για την άσκησή του προσόντων, όπως ορίζονται στην υπ’ αριθμ. 110988 ΚΥΑ (ΦΕΚ 566/8.5.06) με περιεχόμενο «Πιστοποίηση Επαγγελματικών Περιγραμμάτων». Αντίστοιχα, το πλαίσιο εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αξιοποιεί στο ακέραιο την «πρώτη ύλη» του επαγγελματικού περιγράμματος και διατυπώνει τις ελάχιστες βασικές προδιαγραφές που προηγούνται του κάθε εκπαιδευτικού σχεδιασμού, ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα θεσμικά του χαρακτηριστικά.
Η δομή, το περιεχόμενο και ο τρόπος παρουσίασης της μελέτης, δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησής της από πολλαπλές ομάδες απεύθυνσης, εξυπηρετώντας διαφορετικούς κάθε φορά σκοπούς.
Ειδικότερα, μπορεί να αξιοποιηθεί από:
− εργαζόμενους ή ανέργους, ως εργαλείο πληροφόρησης για το επάγγελμα ή περιγραφής και τεκμηρίωσης των γνώσεων/δεξιοτήτων/ικανοτήτων τους,
− υπηρεσίες απασχόλησης και συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, κατά τη παροχή των υπηρεσιών τους
− φορείς εκπαίδευσης/κατάρτισης, για να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους,
− επιχειρήσεις, για να περιγράψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις δεξιότητες και τα προσόντα των εργαζομένων στις σχετικές θέσεις εργασίας.
Η μελέτη ακολουθεί ένα δομημένο πρότυπο με συγκεκριμένες μεθοδολογικές προδιαγραφές που ορίζονται στις Προδιαγραφές Εκσυγχρονισμένης Μεθοδολογίας, Προτύπων και Εργαλείων Εκπόνησης Επαγγελματικών Περιγραμμάτων και Πλαισίων Προδιαγραφών Προγραμμάτων2 , οι οποίες εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. ΓΔ/12832/15-04-21 Απόφαση της υπ’ αριθμ. 443ης/14-04-21 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Συγκεκριμένα, η μελέτη εμπεριέχει: i) την εισαγωγή, ii) τη σύνοψη του επαγγελματικού περιγράμματος, iii) την ανάλυση του επαγγελματικού περιγράμματος, iv) τη βιβλιογραφία και v) το Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προδιαγραφών Προγραμμάτων.
i) Η εισαγωγή προσδιορίζει αδρά το περιεχόμενο της μελέτης και τον τρόπο αξιοποίησής της.
ii) Η σύνοψη του επαγγελματικού περιγράμματος, παρουσιάζει περιληπτικά τις βασικές πληροφορίες της ανάλυσης του επαγγέλματος.
iii) Η ανάλυση του επαγγελματικού περιγράμματος περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
• Ενότητα Α: Τίτλος και ορισμός του επαγγέλματος / ειδικότητας.
• Ενότητα Β: Ανάλυση του επαγγέλματος / ειδικότητας – «προδιαγραφές».
• Ενότητα Γ: Απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για την άσκηση του επαγγέλματος / ειδικότητας.
• Ενότητα Δ: Προτεινόμενες διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων προσόντων.
• Ενότητα Ε: Ενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των απαιτούμενων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Στην Ενότητα Α καταγράφονται οι γενικότερες συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος, οι τεχνολογικές και άλλες αλλαγές που το επηρεάζουν, οι προοπτικές του επαγγέλματος στην αγορά εργασίας και των κλάδων δραστηριότητας στους οποίους ασκείται, καθώς και οι ρυθμίσεις που ισχύουν σχετικά με την άσκησή του.
Στην Ενότητα Β αποτυπώνεται το περιεχόμενο του επαγγέλματος. Αναλύεται σε Κύριες Επαγγελματικές Λειτουργίες
(ΚΕΛ1 έως ΚΕΛν ), κάθε ΚΕΛ αναλύεται σε Επιμέρους Επαγγελματικές Λειτουργίες (ΕΕΛ) και κάθε ΕΕΛ σε Επαγγελματικές Εργασίες (ΕΕ). Για κάθε ΕΕΛ προσδιορίζονται τα Κριτήρια Επαγγελματικής Ανταπόκρισης (ΚΕΑ) και το Εύρος Εφαρμογής (ΕυΕ) της.
Στην Ενότητα Γ αναλύονται οι απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική εκτέλεση κάθε ΕΕΛ.
Στην Ενότητα Δ καταγράφονται οι διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων προσόντων.
1 Όπου στο κείμενο του επαγγελματικού περιγράμματος αναφέρεται ο όρος «Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης» ή το αρκτικόλεξο «ΙΕΚ», νοούνται οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης ή το αρκτικόλεξο «ΣΑΕΚ», αντίστοιχα. Σχετ. παρ. 2, άρθρο 3 του ν. 5082/2024 (ΦΕΚ Α΄ 9)
2 Καραλής, Θ., Μαρκίδης, Κ., Βαρβιτσιώτη, Ρ., Νάτσης, Π., Καρατράσογλου, Ι., Παπαευσταθίου, Κ., Γούλας, Χ., & Λιντζέρης, Π. (2021). Μεθοδολογικές προσεγγίσεις ανάπτυξης επαγγελματικών περιγραμμάτων και πλαισίων εκπαιδευτικών προδιαγραφών προγραμμάτων. ΙΝΕ ΓΣΕΕ.
Στην Ενότητα Ε οι ενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων.
iv) Στη βιβλιογραφία παρατίθενται βιβλία, άρθρα κ.λπ. πάνω στα οποία στηρίζεται η συγγραφή των ενοτήτων του επαγγελματικού περιγράμματος ενώ, παράλληλα, συνιστούν προτάσεις για περαιτέρω μελέτη και εμβάθυνση στο αντικείμενο ή στο επάγγελμα.
Για την ανάπτυξη της παρούσας μελέτης συστάθηκε ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν ο κος Ανδρέας Παπαβλασόπουλος (συγγραφέας), η κα Άλκηστη Βίτσα (εμπειρογνώμονας-εκπρόσωπος αντιπροσωπευτικής οργάνωσης εργαζομένων, εν προκειμένω της ΓΣΕΕ), η κα Άννα Αναστασίου (εμπειρογνώμονας-εκπρόσωπος αντιπροσωπευτικής εργοδοτικής οργάνωσης, εν προκειμένω της ΕΣΕΕ), o κος Κωνσταντίνος Μουλάς (εμπειρογνώμονας επαγγέλματος) και ο κος Ηλίας Γεράκος (σύμβουλος επαγγελματικού περιγράμματος).
Η τελική σύνθεση του Επαγγελματικού Περιγράμματος πραγματοποιήθηκε από τον συγγραφέα, με την υποστήριξη των επιστημονικών στελεχών του ΚΑΕΛΕ ΕΣΕΕ, κ.κ. Χρήστου Συρομάχου, Μαρίας Περγιουδάκη, υπό την επιστημονική εποπτεία του Διευθυντή του ΚΑΕΛΕ ΕΣΕΕ κου Δημήτρη Πρίφτη.
ΣΥΝΟΨΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Ο Ανθοπώλης είναι ο επαγγελματίας που οι δραστηριότητές του περικλείουν την εμπορία, διάθεση και αποστολή ανθοκομικών και συναφών προϊόντων, τη δημιουργία συνθέσεων με άνθη, φυτά και υλικά και την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών διακόσμησης και ανθοστολισμών εξωτερικών και εσωτερικών χώρων. Το βασικό αντικείμενο του επαγγέλματος είναι η πώληση ανθέων και φυτών. Ο Ανθοπώλης γνωρίζει τους τρόπους προμήθειας και τις πηγές των φυτών και ανθέων από τη διεθνή και ελληνική αγορά, δημιουργεί συνθέσεις ανάλογα με την περίσταση και καλύπτει τις απαιτήσεις των πελατών δίνοντάς τους κατάλληλες συμβουλές και λύσεις. Τέλος, επιμελείται τη συντήρηση των προϊόντων του ανθοπωλείου. Στην ελληνική αγορά, σε γενικές γραμμές, δεν παρατηρούνται διακριτές ειδικότητες ή ειδικεύσεις στο επάγγελμα.
Ο Ανθοπώλης μπορεί να είναι: α) ιδιοκτήτης ή υπάλληλος σε κατάστημα ή ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής/χονδρικής πώλησης, β) επαγγελματίας πωλητής σε υπαίθριες ή στεγασμένες αγορές ή δρόμους ή άλλους ανοιχτούς χώρους, γ) ιδιοκτήτης ή υπάλληλος σε χώρους όπως αεροδρόμια, πολυκαταστήματα, ιδιωτικές κλινικές, σούπερ-μάρκετ κ.α.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
− Επιχειρήσεις λιανικής/χονδρικής πώλησης
− Βοηθητικοί χώροι (αποθήκες, ψυγεία κ.α.)
− Χώροι πολυκαταστημάτων, σούπερ-μάρκετ, αεροδρομίων, ιδιωτικών κλινικών
− Υπαίθριες αγορές, λαϊκές αγορές, επαγγελματίες πλανόδιοι πωλητές, κέντρα κήπου
− Χώροι εκθέσεων, εκδηλώσεων, σπίτια
− Διαδικτυακό κατάστημα
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος.
ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
Οι υφιστάμενες εκπαιδευτικές διαδρομές είναι αυτές που προσδιορίζονται από νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες είναι σε ισχύ και
περιγράφουν τις προϋποθέσεις για την απόκτηση επαγγελματικών αδειών και επαγγελματικών δικαιωμάτων για ένα συγκεκριμένο
επάγγελμα.
Για το παρόν επαγγελματικό περίγραμμα δεν απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Παρακάτω προτείνονται εναλλακτικές επιλογές διαδρομών που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να αποκτήσει τα απαιτούμενα προσόντα άσκησης του επαγγέλματος.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
1η διαδρομή: Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ), επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων της ειδικότητας «Τεχνικός Ανθοκομίας» ή συναφούς ειδικότητας ή Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΕΠΑΛ-Τάξη Μαθητείας, επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ειδικότητας «Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» ή συναφούς ειδικότητας.
2η διαδρομή: Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.), επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων «Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» ή συναφούς ειδικότητας και έξι (6) μήνες συναφή επαγγελματική εμπειρία και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση για την απόκτηση των γνώσεων που αντιστοιχούν στις ΚΕΛ 2 του επαγγέλματος.
3η διαδρομή: Πτυχίο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΕΠΑΣ- ΔΥΠΑ επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ειδικότητας «Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων-Αρχιτεκτονικής Τοπίου» ή συναφούς ειδικότητας και έξι (6) μήνες συναφή επαγγελματική εμπειρία και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση για την απόκτηση των γνώσεων που αντιστοιχούν στις ΚΕΛ του επαγγέλματος. 4η διαδρομή: Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΕΠΑΛ-Τάξης Μαθητείας επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (διαφορετική ειδικότητα από τις δύο προαναφερθείσες) ή Απολυτήριο ΓΕΛ, επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή Πτυχίο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΕΠΑΣ- ΔΥΠΑ επιπέδου 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (διαφορετική ειδικότητα από τις δύο προαναφερθείσες) και ένα (1) έτος συναφή επαγγελματική εμπειρία και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση για την απόκτηση των γνώσεων που αντιστοιχούν στις ΚΕΛ 1 και ΚΕΛ 2 του επαγγέλματος.
5η διαδρομή: Απολυτήριο Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο), επιπέδου 2 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και ενάμισι (1,5) έτος συναφή επαγγελματική εμπειρία και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση για την απόκτηση των γνώσεων που αντιστοιχούν στις ΚΕΛ 1 και ΚΕΛ 2 του επαγγέλματος.
3 Στην παρούσα μελέτη η φράση «ο ανθοπώλης» αναφέρεται και στα δύο φύλα. Το αρσενικό γραμματικό γένος χρησιμοποιείται για καθαρά πρακτικούς λόγους.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
− Σύλλογος Ανθοπωλών Καταστηματαρχών Αττικής (Σ.ΑΝ.Κ.Α.), https://www.facebook.com/syllogos.anthopolon
− Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Αθήνας (Ο.Ε.Β.Ε.Α.), https://www.oebeathens.gr/
− Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας (Ε.Κ.Α.), https://www.eka.org.gr/, καθώς και τα τοπικά Εργατοϋπαλληλικά Κέντρα
− Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (Ο.Ι.Υ.Ε.), https://oiye.gr/
− Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), https://www.gsevee.gr/
− Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.), https://esee.gr/
− Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Ε.), https://gsee.gr/
− Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (Ε.Ε.Α.), https://www.eea.gr/, καθώς και τα τοπικά Επιμελητήρια
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
− Διαχειρίζεται τα προϊόντα του ανθοπωλείου και δημιουργεί συνθέσεις ανθέων/φυτών
− Διαχειρίζεται τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις του ανθοπωλείου
− Οργανώνει το δίκτυο προμήθειας και μεταφοράς των προϊόντων του ανθοπωλείου
− Εμπορεύεται και προωθεί τα προϊόντα του ανθοπωλείου
− Εκτελεί διοικητικές και υποστηρικτικές λειτουργίες της επιχείρησης του ανθοπωλείου
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
− Βασικές γνώσεις φυσιολογίας φυτών
− Βασικές γνώσεις βοτανικής/ανθοκομίας
− Επιστημονική ονομασία φυτών
− Καλλιεργητικές φροντίδες που απαιτεί το κάθε φυτό/άνθος
− Βασικές γνώσεις λίπανσης/εδαφολογίας
− Βασικές γνώσεις ποτίσματος
− Βασικές γνώσεις φυτοπροστασίας
− Είδη φυτών, ανθέων και σχετικού εξοπλισμού
− Μέσα/εργαλεία/υλικά ανθοπωλείου
− Τεχνικές ανθοδετικής/συνθέσεων
− Γνώσεις χειροτεχνίας
− Τεχνικές συσκευασίας
− Τεχνικές και αρχές σχεδίου
− Μηχανολογικός εξοπλισμός / εργαλεία / υλικά ανθοπωλείου / μεταφορικά μέσα
− Λειτουργία μηχανολογικού εξοπλισμού/εργαλείων ανθοπωλείου
− Βασικές γνώσεις εργονομίας και διαμόρφωσης χώρου ανθοπωλείου
− Κανόνες ασφάλειας και υγείας στον εργασιακό χώρο
− Βασικές γνώσεις διαπραγματευτικής τεχνικής
− Βασικές γνώσεις κοστολόγησης/τιμολόγησης
− Βασικές γνώσεις διαχείρισης προμηθειών
− Γνώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
− Γνώσεις λογισμικών προγραμμάτων που αφορούν στη διαχείριση όλων των καθημερινών εργασιών και των επιμέρους επιχειρηματικών λειτουργιών π.χ. αυτοματοποίηση βασικών λογιστικών διαδικασιών
− Μεταφορά προϊόντων ανθοπωλείου
− Γνώσεις σχεδιασμού χώρου/βιτρίνας
− Διαχείριση παραγγελιών
− Εξυπηρέτηση πελατών
− Γνώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
− Λειτουργία της αγοράς
− Προβολή επιχείρησης ανθοπωλείου
− Βασικές γνώσεις μάρκετινγκ
− Γνώσεις ΚΦΑΣ
− Βασικές γνώσεις οργάνωσης και διοίκησης επιχείρησης
− Πρότυπα ποιότητας που εφαρμόζει η επιχείρηση
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
− Ρύθμιση οργάνων μέτρησης υγρασίας, θερμοκρασίας, φωτός στο ανθοπωλείο
− Εφαρμογή ποτίσματος/θρεπτικών στοιχείων στα φυτά
− Καθαρισμός λουλουδιών, κλαδοκάθαρος φυτών
− Εντοπισμός βιοτικών/αβιοτικών παραγόντων που προκαλούν ζημιά στα φυτά και άνθη
− Προετοιμασία και εφαρμογή φυτοπροστατευτικών προϊόντων για ερασιτεχνική χρήση
− Χειρισμός μέσων/εργαλείων/υλικών ανθοπωλείου
− Χρήση υλικών συσκευασίας και εργαλείων για τη συσκευασία/ασποσυσκευασία των προϊόντων
− Δημιουργία συνθέσεων και ανθοκομικών κατασκευών
− Ανάπτυξη και εφαρμογή καλλιτεχνικών ή σχεδιαστικών ιδεών για διακόσμηση με τη χρήση ανθέων/φυτών
− Επιθεώρηση ελέγχου καλής λειτουργίας εξοπλισμού και εργαλείων ανθοπωλείου
− Διόρθωση μικροβλαβών εξοπλισμού και εργαλείων ανθοπωλείου
− Χειρισμός εξοπλισμού ανθοπωλείου
− Χρήση μέσων ατομικής προστασίας
− Εφαρμογή κανόνων χρήσης εξοπλισμού και υλικών καθαριότητας στους χώρους, στα εργαλεία και στα μηχανήματα της επιχείρησης
− Εφαρμογή κοστολόγησης/τιμολόγησης προϊόντων ανθοπωλείου
− Χρήση λογισμικών προγραμμάτων (προμήθειες, παραγγελίες κ.α.)
− Εφαρμογή τρόπων ασφαλούς μεταφοράς προϊόντων ανθοπωλείου
− Δημιουργία ενός ευχάριστου εργασιακού χώρου/βιτρίνας
− Εφαρμογή αρχών υποδοχής/εξυπηρέτησης πελατών
− Λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (E-shop)
− Δημιουργία προσφορών/εκπτώσεων/happy days
− Εφαρμογή μάρκετινγκ προϊόντων ανθοπωλείου
− Χρήση λογισμικών που σχετίζονται με τον ΚΦΑΣ και την έκδοση παραστατικών
− Χρήση POS, ταμειακής μηχανής
− Διαχείριση παραπόνων πελατών
− Εφαρμογή προτύπων ποιότητας
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τα προσόντα του ανθοπώλη καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος, από τους αποφοίτους συναφών με το επάγγελμα ειδικοτήτων ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) και ΕΠΑΛ-Τάξη Μαθητείας έως τους εμπειροτέχνες. Μεγάλη πλειοψηφία αυτών έχει καταρτιστεί σε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ένας κλάδος με χαμηλά εμπόδια εισόδου καθώς δεν είναι απαραίτητες οι σπουδές για την άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος και το κόστος απόκτησης του πάγιου εξοπλισμού δεν είναι αποτρεπτικό.