Στέλεχος υποστήριξης δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η παρούσα μελέτη αφορά στην ανάπτυξη του επαγγελματικού περιγράμματος του «ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ».
Κατά την πορεία εκπόνησης του Επαγγελματικού Περιγράμματος, μετά από την έρευνα γραφείου και την εξέταση των δεδομένων της αγοράς εργασίας, τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην ομάδα εργασίας, αλλά και τις προτάσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων και των εργοδοτών, αποφασίστηκε ότι για το συγκεκριμένο επάγγελμα, ο πλέον δόκιμος όρος που επικρατεί σήμερα στην αγορά εργασίας είναι «Στέλεχος Υποστήριξης Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας».
Το «Στέλεχος Υποστήριξης ∆ημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας» επιδιώκει με συστηματική δράση και συμπεριφορά, να επηρεάσει την κοινή γνώμη, να αναπτύξει αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη, να εδραιώσει θετική εικόνα και να δημιουργήσει δημοσιότητα και φήμη. Για το σκοπό αυτό, συγκεντρώνει το κατάλληλο ευνοϊκό υλικό, αναπτύσσει καλές σχέσεις με τα ΜΜΕ και αξιοποιεί ποικίλα «εργαλεία» επικοινωνίας, προφορικής, γραπτής και ηλεκτρονικής, όπως δελτία τύπου, e-mails, εκδηλώσεις, ομιλίες, news letters, κ.λπ.
Το Στέλεχος υποστήριξης δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας μπορεί να εργαστεί σε επιχειρήσεις που διαθέτουν τμήμα δημοσίων σχέσεων, του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σήμερα στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται εξειδικευμένες εταιρείες παροχής υπηρεσιών στον τομέα των ∆ημοσίων Σχέσεων και υπάρχουν εξειδικευμένα τμήματα σε επιχειρήσεις και σε οργανισμούς, Ν.Π.∆.∆., μη-κυβερνητικούς οργανισμούς και διαφημιστικές εταιρείες.
Όσον αφορά την Ελλάδα, ο κλάδος των ∆ημοσίων Σχέσεων είναι σχετικά νέος. Μέχρι πριν από κάποια χρόνια δεν υπήρχε σχολή ή τμήμα (τουλάχιστον όσον αφορά στη δημόσια εκπαίδευση) που να εστιάζεται αμιγώς στο κλάδο των ∆ημοσίων Σχέσεων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι δημόσιες σχέσεις αναπτύσσονται σταθερά στη χώρα μας, αποτελώντας μια αυτόνομη επαγγελματική δραστηριότητα επικοινωνίας η οποία δεν εντάσσεται πλέον στον τομέα της διαφήμισης ή του μάρκετινγκ. Ως επακόλουθο, οι δημόσιες σχέσεις επιλέγονται από αρκετές εταιρείες και οργανισμούς ως ο πιο κατάλληλος τρόπος προσέγγισης.
Γενικά, φαίνεται ότι οι προοπτικές του επαγγέλματος είναι σημαντικές, καθώς αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας εργαλείο της ∆ιοίκησης, μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις/ή οργανισμοί μπορούν να ασκήσουν ισχυρή επιρροή στη γνώμη και στάση του κοινού. Στο μέλλον, ο ρόλος του υπεύθυνου δημοσίων σχέσεων θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς η ανάγκη για επικοινωνία γίνεται επιτακτικότερη, λόγω των ολοένα αυξανόμενων απαιτήσεων των καταναλωτών που έχουν γίνει περισσότερο άτρωτοι στα διαφημιστικά μηνύματα. Επίσης, με την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, ανοίγονται νέες προοπτικές και η καλή επικοινωνία αποτελεί ουσιαστική παράμετρο για το εμπόριο σε μια αγορά ολόκληρης Ηπείρου.